W 34. numerze magazynu autorzy zauważają wielką skalę fascynacji żołnierzami niepodległościowego podziemia wśród młodych ludzi. Na stronach „Polonia Christiana” poruszono także kwestię tragedii egipskich Koptów oraz problem byłych i obecnych księży, znanych głównie z tego, że krytykują Kościół.
- To, co w tej chwili dzieje się w stosunku do chrześcijan na całym świecie, nie tylko w krajach muzułmańskich, można nazwać chrześcijanofobią – media nie chcą o tym mówić, media chcą ten temat zepchnąć jak najdalej. To wielki wstyd i hańba dla Zachodu, który w tej chwili więcej uwagi poświęca rzekomej dyskryminacji mniejszości homoseksualnych niż rzeczywiście zabijanym i prześladowanym chrześcijanom. Ktoś porównał milczenie wobec prześladowań chrześcijan do milczenia amerykańskich Żydów podczas II wojny światowej wobec dramatu, jaki w tym czasie dotykał ich europejskich braci – mówili Maciej Grabysa i Michał Król, autorzy wstrząsającego filmu dokumentalnego zatytułowanego Być Koptem. Twórcy przedstawiają w rozmowie z „Polonia Christiana” dramatyczną sytuację egipskich chrześcijan, którzy od początku arabskiej wiosny coraz częściej tracą życie.
34. numer dwumiesięcznika to jednak przede wszystkim zbiór tekstów o Żołnierzach Wyklętych. Cóż z tego bowiem, że w 1945 r. świat wolny święcił potem tryumf, opustoszały nagle fronty, gdy tu czerwony świt się z nocy zbudził, a z nim transporty i transporty – pisze Jerzy Wolak o dramacie polskich żołnierzy. Krzysztof Gędłek opisuje fenomen żyjących prawem wilka wśród dzisiejszej młodzieży, a Leszek Żebrowski przypomina, jak w PRL prosowieccy propagandziści próbowali zniszczyć pamięć o bohaterskich „ludziach z lasu”. O historycznej schizofrenii III RP pisze natomiast Jarosław Szarek – dlaczego na ulicach wielu polskich miast ulicą imienia Żołnierza Wyklętego można dojść do placu imienia jego oprawcy?
Ponadto w magazynie: Grzegorz Pabijan, koordynator grupy Krucjata Młodych opowiada, dlaczego pozbawił Agnieszkę Radwańską tytułu ambasadora akcji „Nie wstydzę się Jezusa”, profesor Jacek Bartyzel przywołuje postać „ostatniego katechonicznego cesarza”, Grzegorz Braun z kolei – posła na Sejm w Grodnie Dyonizego Mikorskiego. Polecamy także artykuł prof. Grzegorza Kucharczyka o antypolskiej propagandzie popkulturowej, trwającej znacznie dłużej, niż mogłoby się wydawać.
Sławomir Skiba Zarzewie buntu
Krystian Kratiuk Księża z księżyca
Tragedia Koptów, aplauz Zachodu Rozmowa z Maciejem Grabysą i Michałem Królem
Wszystkich obowiązuje jedna moralność Rozmowa z Grzegorzem Pabijanem
Marcin Jendrzejczak Big Data – Big Brother?
Nie chcą być „homo” Rozmowa z dr. Josephem Nicolosim
Grzegorz Braun Rejtan za dwieście dukatów
Nowe oblicze rewolucji Rozmowa z ks. bp. Wiesławem Meringiem
Natalia Dueholm Demony na katolickich uniwersytetach
Monika Gabriela Bartoszewicz Uczelnia czy zawodówka?
Jerzy Wolak Ostatni żołnierze drugiej wojny światowej
Krzysztof Gędłek Odzyskiwanie pamięci
O Polskę wolną i niepodległą, bez komuny i jej sługusów Rozmowa z Andrzejem Pityńskim
Jarosław Szarek Historyczna schizofrenia
Leszek Żebrowski Prawda przebija się powoli
Jarosław Szarek Zwycięstwo księdza Gurgacza
Izabella Parowicz Źródło życia i misji Kościoła
Przed Jego Majestatem aniołowie kryją twarz Rozmowa z ks. bp. Athanasiusem Schneiderem
Jan Gać Rodowe gniazdo Czarnieckich
Jacek Kowalski Krzyżacy mistyczni
Jerzy Wolak Nie Austrię ratować, lecz chrześcijaństwo
Łukasz Stach Gabby i reszta, czyli polski ślad w USAAF
Grzegorz Kucharczyk Dziki kraj nad Wisłą
Jacek Bartyzel Ostatni katechoniczny cesarz
Sławomir Skiba Białoruskie niespodzianki
Filip M. Muszyński Dobrzy bracia z Wrocławia
Jan Tarnawa Dynastia Brueghlów
Mateusz Ziomber O drogach i sile wiary
Grzegorz Kucharczyk Modernizacja wierna tradycji
Jerzy Wolak Historia żyje
Leonard Przybysz Koniec semestru